Julen är äntligen här

 När vill du att första snön ska falla?

Hmm, till första advent tror jag nog att jag vill ha snö, eller iallafall frost och lite kyla. Inte regn.


Hårda eller mjuka paket?

Båda! Just nu önskar jag mig ingenting för jag har det så bra, men kläder, smink och kameraprylar skulle alla vara lika uppskattade!

Nämn dina favoritjulfilmer
Den absoluta favoriten är nog The Holiday, sen älskar jag ocskå Medan du sov, Ensam Hemma, Love Actually, Polarexpressen och alla Astrid Lindgren samt Disney julfilmer, älskar julfilmer!

Vad är det bästa med julen?
Det bästa med julen är all kärlek, att det är så mysigt, snön och självklart maten. Jag älskar julen som leder till gemenskap och kärlek och värme, och allt är så bra med julen. Bästa högtiden!

Skulle du kunna tänka dig att jobba på julafton?
Haha nej, gud så tråkigt det skulle vara. I varje fall där jag jobbar nu (hehe), kanske i framtiden, men jag vill gärna vara hemma med min familj både på morgonen, runt Kalle Anka och på kvällen, så det skulle i så fall vara på förmiddagen. 

Bakar du något till jul? Vad?
Nae, jag är inget bakgeni precis, tyvärr. Mamma står för bakningen och då blir det lussekatter av olika slag, och sen har vi som tradition att åka till några vänner och göra vaniljpraliner (oklart) men det var ett tag sen jag var med dem nu. Jag älskar Rocky-Roads, men ogillar knäck och ischoklad.

Har varje julprydnad sin bestämda plats år ut och år in?

Nej, vi köper nytt nästan varje år och gillar att pynta på olika sätt, däremot finns det vissa bestämda platser, såsom ett par röda julkulor och vad granen ska stå. 

Vill du ha egenproducerat julgodis eller köpt?

Haha, äter inte julgodis, men när vi är hos mina släktingar i Ljungskile föredrar jag Mias Rocky-Roads över allt annat!

Knäck eller ischoklad?
Neither, haha. 

Vill du ha julkort med brevbäraren eller som e-post?

Brev!

 

Vilka färger har ni till jul?
Hmm, brukar gå i silver ocg vitt, med någon enstaka färgklick här och där. I granen brukar vi ha lite olika färger, jättefint pynt har vi hemma just nu. I mitt rum går färgerna i vitt, och jag älskar det!

När julpyntar du hemma?
Vi pyntade redan vid första advent! Såsåså mysigt. 

Vad bara MÅSTE hänga/finnas i granen?
Julkulor, glitter, ljusslinga och en stjärna på toppen. 

Brukar du göra något aktivitet på julafton, t.ex. gå en promenad, spela sällskapsspel osv. ?

Hmm, brukar vara julklappsspel när vi firar med pappas släkt, och det är riktigt kul. Vi brukar även gå en vinterpromenad. Förra året sköt vi pilbåge och gick en lång promenad runt golfbanan! 

Dricker ni köpeglögg eller hemmagjord?
Köpe!

Finns det någon frukt som är ett MÅSTE till jul?

Apelsiner med nejlikor i!!

Vilken är din favoritjulskiva?

Haha, här får jag faktiskt ge cred till min vän Ellen som står för bästa jullistan! Here you find it. 

Vilken är din favoritjullåt?

Hahaha, hittade faktiskt Drummer Boy av Justin och det är typ en raplåt, den älskar jag! Annars typ Julen är här och Det hände sig för längesen, vi sjöng alltid dem när vi var yngre! Älskar också Himeln i min famn

Vad skulle du inte vilja vara utan på julbordet, vad är ett absolut måste?
Honungsmarinerade revben!!! Ägg med räkor, hmm, Janssons, köttbullar och rötbetssallad, julskinka med Johnnys sötstarka!

Nämn tre rätter du lagar helt själv till julbordet?
Hahah, jag lagar ingenting dessvärre..

Föredrar du vörtbröd med russin eller utan?

Russin!

Vill du ha dopp i grytan eller inte på julbordet?
Inte. 

Tittar du varje år på Kalle´s julafton?
Självklart!!

Vilken snutt är favoritsnutten ur Kalle´s julafton?
Jag älskar i slutet när de visar nya filmer, och jag älskar Musse och deras husvgnssemester!

Har du sett Karl-Bertil Jonsson´s jul?

Jaa, men gillar inte den så mycket.
 

 

Har ni tomte hemma?
Jaa, förra året var jag och Sanna tomtar!

Köper du julklappar till många?

En del, mamma, pappa, Agge, Teo, Linnea, Farfar och de kusiner som kommer. 

Tycker du att det skall vara julklappar till alla eller bara barnen?

Alla självklart.
Tycker du att julklapparna skall vara inslagna i affären eller vill du göra det själv?

Tycker det är rätt skönt när de slår in, de flesta blir så fina då, typ i inredningsbutiker, men om de är dåliga gör jag hellre det själv trots att det inte är min styrka haha.. Men lite mysigt är det!

Färgglatt eller enfärgat julklappspapper?

Lite julmönster i stilrena färger tycker jag!

 

Roligast att få i sin julklapp?Hmm, nånting jag verkligen önskat mig eller typ en upplevelse!

Har du ett färgtema i granen?

Jaa oftast vitt och silvrigt med inslag av färger!
Hur ser din julfrukost ut?

Risgrynsgröt med socker & kanel och skinkmacka med senap!

Vad skulle den ultimata julklappen vara till dig i år?
Typ en shoppingresa med familjen och Teo till New York, samt en vecka i Californiean typ. Det hade varit gött. 


Hoppas eran första och andra advent har varit mysig trots att ni inte fått några mysiga julinlägg! Igår fyllde jag år förresten, grattis till mig. ♥

Frågorna hittade jag på Hannalicious blogg!