Julia Roberts

Gokväll bloggen! Eller bloggläsare, eller vänner? Vet inte vad jag ska kalla er. Men ni som läser iallafall, godkväll på er. Kul att ni är mer än vanligt hihi. Hur är läget? Just i detta nu är det väldigt bra, ta i trä, och jag är nöjd över min prestation under dagen!
 
Jag vaknade upp med Teo, och det är alltid en lycka i sig. Däremot vart det rätt tidig uppstigning då jobb väntade klockan 11.30, men det var inte så farligt. Stundtals var det mycket folk, men generellt var det rättså chill. Efter jobbet tog jag en wrap och åkte till pappas jobb där jag väntade på att tiden skulle gå. Klockan 17.30 var det dags för X-fit, och det var såååå jobbigt, haha. Och svårt! Men det är verkligen skönt efteråt, och framförallt värt det. Sedan så körde jag hem, och tog ett bad och där satt jag i nån timme medan jag kollade på "Mona Lisa Smile" med världens bästa Julia Roberts. 

Filmen handlar om en kvinna som ska undervisa på ett college vid namn Wellseley. Detta college är väldigt koservativt och in princip är till för att göra kvinnorna redo för att bli hemmafruar, vilket denna lärarinna tyckte var ytterst fel, Julia Roberts alltså, så hon bryter mot normerna och möter förstås motstånd först, som under tiden blir till mycket varmare känslor. Åh, jag brinner för sånt. Kvinnor är bäst, och vi kan lika bra som män! Aldrig skulle jag ge upp mina drömmar och studier för att vara hemma och laga mat, städa och vara en husmor. Sån är inte jag född till och inte heller uppfostrad till. Denna filmen ska däremot utspela sig 1953 då detta var mycket extremare, men olyckligtvis exsisterar dessa tankar fortfarande. Jag hoppas att jag i framtiden kommer vara en bidgragande faktor till att dessa äckliga normer försvinner!
 
Jag älskar Julia Roberts, och ska nu kolla på Runaway Bride, där hon självklart spelar huvudrollen, och den är fantastisk. Kom på nu i skrivande stund att både Richard Gere och Roberts är med i en annan favoritfilm med henne nämligen Pretty Woman. Haha, gud. Att jag inte tänkt på det? Eller jag kanske har det men glömt.. Nåja! Kolla båda, de är fantastiska. 
 
Så vad händer imorgon då? Imorgon ska jag jobba 11-15 och sedan förhoppnigvis ska jag och Teo till Växjö för antingen middag eller bio. Annars blir det väl att vara hemma bara, men alltid roligare att göra något! Jag har blivit tipsad av Emma (läs hennes blogg hääär) att äta på Massimo och det är väl planerna, däremot är Teo lite skeptisk då han föredrar annan mat. Vi får se helt enkelt. Om det inte blir Växjö kommer jag nog att träna lite.
Fina Julia.