Min hår-rutin

Jag får ofta komplimanger för mitt hår, och detta är inte för att skryta, och det är, trots jag ej håller med, mycket roligt! Men det är lite slitsamt, det måste jag erkänna. Blont, lockigt hår som lätt slits kräver rätt hårprodukter och jag tänkte tipsa om mina favoriter! Jag klipper mig på LAP & co. vilket leder till att jag använder mig av hårprodukterna de säljer, och jag älskar dem! LANZA' är märket de säljer. Blir lika nöjd varje gång.
Schampot och balsamet jag använder mig av är bra för torrt hår (som jag har) och ger glans och lyster. Ibland varvar jag även med silverschampo för att förebygga gula/guldiga toner i håret. Cycle Vital fungerar inte riktigt bra som schampo i sig för mig, så jag använder alltid den tillsammans med mitt KB2-schampo men för färgen funkar det galant! Brukar ha det i i ca 5 minuter. LANZA' healing oil är fan den bästa hårinpackningen jag haft och den luktar underbart. Citerar "Innehåller kraftfullt reparerande ingredienser som snabbt omvandlar matt, skört, utarmat hår till exceptionellt starkt, glänsande och friskt hår.". Schampo & balsam ligger på 299:-, silverschampot kostar 149:- (tror jag) och hårinpackningen ligger på 279:-. Pirsvärt!
 
Utöver tvättningen har jag lite andra favoriter. LANZA's Silk Serum droppar använder jag när håret ser slitet ut, och det ger då håret glans och gör det verkligen hur lent som helst. Detta serumet ligger också runt 249:-. Den andra favoriten, som jag använder långt ifrån lika ofta som dropparna är Curly Sexy Hair som hjälper hårets egna lockar att se fina och inte "burriga ut", man blir otroligt lockig och lockarna i sig får mer struktur. Till sist så är det mitt värmeskydd ifrån Lernberger Stafsing och denna heter "Blowdry" och ja, den gör samma jobb som vanliga värmeskydd men ger även håret volym och gör att håret ser tjockare ut. Alla förutom sista går att hitta på LAP och den sista hittar du lite överallt, t.ex. Kicks och den kostar 179:-!
Lite diverse bilder på mitt hår. Nämnas bör också att jag faktiskt ofta stylar det, de "snygga" lockarna får jag med hjälp av plattången (ja PLATT). Mitt hår ser så slitet ut när jag inte stylar så har en tendens att göra det lite för mycket, men sånt får man jobba med. Jag älskar mitt hår när det är fixat men jag hatar det när det är stort och burrigt (exempelvis efter man borstat de naturliga lockarna.) Oftast plattar jag lite, sen sätter upp luggen i en boll, det är Typical Ebba frisyr. 
 
Hoppas att ni tyckte det var kul att blanda in ett sånt här inlägg också!
 
 Puss♥